روش های پیشگیری از انتقال سرماخوردگی و آنفولانزا
نوشته شده توسط : طب پرس

روش های پیشگیری از انتقال سرماخوردگی و آنفولانزا

آیا سرماخوردگی قابل پیشگیری است؟ راه های انتقال این عارضه چیست؟ چگونه باید مانع ابتلا به این بیماری شویم؟ انجام ورزش های منظم و روزانه و داشتن تغذیه مناسب می تواند تاثیر زیادی در پیشگیری از ابتلا شدن به این بیماری داشته باشند. شست و شو و ضدعفونی کردن دست ها همچنین تزریق واکسن آنفولانزا می تواند کمک بسیاری به افراد در معرض خطر کند. احتمال ابتلا به این بیماری در نیمه دوم سال بیشتر است. با انجام چند راه حال ساده می تواند از این بیماری در امان ماند.
دست هایتان را به مدت هر ۳۰ ثانیه با آب داغ و صابون بشویید. حتی وقتی خارج از خانه، سرکار یا دانشگاه و یا مدرسه هستید. فرض کنید به یک رستوران رفته اید و ظرف سس را در دست گرفته اید تا به سالادتان سس بزنید و همین ظرف قبلا در دست کسی که بیمار است بوده و همین موضوع سبب انتقال ویروس به بدن شما خواهد شد.
سعی کنید دست هایتان را حتما ضدعفونی کنید. حتی زمانی که در سفر هستید و امکانات شست و شوی دست هایتان را ندارید از مواد ضدعفونی کننده استفاده کنید. این مواد از داروخانه ها قابل تهیه می باشند و شما می توانید آنها را مانند یک کرم با خود حمل کنید تا از این بیماری در امان بمانید.
سعی کنید تا حدامکان از دست زدن به صورتتان اجتناب کنید. احتمال انتقال بیماری از بینی، دهان و چشم هایتان می تواند بیشتر باشد پس هر قدر که دست هایتان را میشویید باید از تماس دستهایتان با صورتتان جلوگیری کنید. اگر مجبور شدید که به صورتتان دست بزنید سعی کنید از یک مانع مناسب مانند دستمال کاغذی استفاده کنید.
سالم زندگی کنید
می توانید با انجام ورزش های منظم و داشتن تغذیه مناسب یک زندگی سالم را در پیش بگیرید. در طول روز مایعات زیادی مصرف کنید و با استفاده فراوان از ویتامین C می توانید وضعیت سیستم ایمنی بدنتان را بهبود ببخشید. بیشتر ورزش کنید و برنامه غذایی سالمی داشته باشید.
سعی کنید از افراد مبتلا دوری کنید
وجود افراد مبتلا در اطراف شما می تواند احتمال بیمار شدنتان را به میزان زیادی افزایش دهد. سعی کنید با افراد دچار به آنفولانزا دست ندهید و رو بوسی نکنید؛ مخصوصا اگر افراد مسن و کودک در اطراف شما هستند نیاز است تا از سلامتی خود بیشتر مراقبت کنید.
تزریق واکسن
فصل شیوع بیماری آنفولانزا در نیمه دوم سال است و بهتر از قبل شروع فصل واکسن را بزنید. مراکز بهداشتی واکسن آنفولانزا را به افرادی که مایل هستند می دهند. ممکن است در ابتدای تزریق این واکسن علائم خفیفی مانند سردرد و آبریزش بینی خفیف احساس کنید اما واکسن بهترین راه برای پیشگیری و جلوگیری از ابتلاع به بسیاری از ویروس های آنفلونزا است.

منبع TebPress.com





:: بازدید از این مطلب : 241
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 مهر 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: